fredag, november 10, 2006

Resa med fördröjd avgång

Long time - no see. No write. No birth. No nothing. Har varit lite handlingsförlamad de senaste veckorna och bara väntatväntatväntat på det där lilla tecknet som skulle få oss att börja vår lilla stora resa till Danderyds Förlossningsavdelning. Men signalerna uteblir och jag får väl börja pyssla med annat.

En gång satt jag vid gaten på flygplatsen i Trivandrum (Indien) och väntade på att få gå ombord. Det hände ingenting. Sedan ingenting. Ingenting. I sju timmar. Sedan fick vi veta att planet som vi skulle åka med tyvärr gått sönder lite när det landade. Så att flyga hem just den dagen gick inte. Lite av det tålamodet önskar jag att jag hade nu. Men jag läste ut min bok igår och det brukar ta ett tag innan jag hittar en ny som jag känner att det är OK att ersätta den gamla bekanten med ...

Men jag kan ju till exempel planera sommarens begivenheter. Resor! Det blir nog Italien igen! Vi fick ett förslag från kompisar igår om att vara med och dela på att hyra ett slott. Det behövde vi inte fundera så länge på ... Taget. Men eftersom det ändå bara handlar om en vecka så behövs det ju planeras, drömmas, tänkas en massa om sommaren i övrigt. Samtidigt som det känns fruktansvärt tidigt att börja med det nu - i november. Men vad ska man göra annars?

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Coolt med slott, jag och Signe hänger på :)
Och snart, snart är väntan slut. Jag drömde om dig igår, att du fick en liten flicka som skulle heta Selma :)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Ni är välkomna att hänga på. Vi har i skrivande stund fortfarande 3 sviter över för trevliga barnfamiljer (=ni)!

Och bra att du drömmer om att jag föder snart! Börjar misströsta själv. Precis som förra gången. Så gärna bebis snart, gärna flicka (eller pojke), men nog inte Selma :-) ...