tisdag, september 18, 2007

Grön puré

Plötsligt finns den där: Ekologiska Barnmatsbutiken. Det är klart jag går in. Och det är klart jag shoppar loss. Det finns ju liksom inga motargument när en snäll person står och vill sälja ekologisk puré utan socker, men med smak, för min lilla lyckokyckling att äta. Någon sorts risifrutti med äpple- & kanelsmak.

Det är klart jag går tillbaka och köper halva lagret. Det handlar ju mer om att Livia glupar i sig den och gillar den benhårt, snarare än att den är ekologisk. Fast det är ju en bra bonus, förstås.

Rekommenderar ett besök! Och ett provköp av ovannämnda puré. Om ni har barn i den åldern. (Fast det händer att jag mumsar i mig en bägare ibland också. Den är ju ekologisk.)

1 kommentar:

Yogamamma sa...

men du - dit vill jag gå. Vi kanske ska boka in en lunch framöver och sen ta oss till denna butik så att jag också kan shoppa loss.
Kram