torsdag, september 13, 2007

Vikten av att komma bort

Jag har aldrig upplevt samma befrielse förr - som nu i helgen då J och jag gjorde en Här och nu och lämnade Livia hos faster och farbror och drog till Strängnäs för att sova. Nja, inte bara sova förstås. På det något bedagade hotellet badade vi (fnissande, i ett dånande) jacuzzi, drack inkluderat bubbel, gonade oss framför öppna spisen och hade sedan en sån där vråltrevlig middag - bara vi två. Lagom på snusen somnade vi klockan 11 och sov hela natten.

Ett dygns bara-vuxen-liv gör under för tvåsamheten mitt i familjekarusellen.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å det låter Underbart!!!!!
Jag kan tycka det är "nödvändigt" att ladda batterierna med sådana härliga "här-och-nu-ögonblick" även fast jag inte har några barn! Så jag inser att de måste vara ännu mer värdefulla för er småbarnsföräldrar.

Anonym sa...

Fick du tillf�lle att s�ga "min man" i typ "min man h�mtar v�skan" eller "min man skulle vilja ha lite mer kaffe"?

Unknown sa...

Åhh, det låter så fantastiskt. Jag längtar något enormt efter att få vara i samma livssituation som du är i nu.

Skönt att du är tillbaka.

Yogamamma sa...

jamen visst är det alldeles, alldeles underbart. Härligt!