måndag, juli 07, 2008

Sommaren so far: Gott-land och Trollhetta

Liten statusrapport mitt i semstern - fortfarande på landet.

Blåsigt men ordinarie exotiskt på Gotland. Oväntat framgångsrik pingisturnering! Silluncher, grillgott och våldsamt god drink i minnesbagaget. Bilfärder genom Sommarsverige: essensen av semester, ner på bensinmacksbesöksnivå. Landet - utmanande primitiv hygienskötsel i 16 graders sjövatten. Dallrande heta dagar med nakenlycklig Lyckokyckling sprättandes omkring. Goda svärmorsmiddagar. Muntra smultronräder längs en regnig landsväg. Hägrande bonnauktioner. Kanske en födelsedagstårta i övermorgon. Not to mention: doin' the deed al fresco ...

Ni hör: idyllen är galet total. Återkommer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig "semster" - om än i aningen psykedeliska färger. Jag ställer mig dock frågande till begreppet "..en regnig landvägar." Dels känns inte singularformen igen och dels krävs det en riktig storstadsbo för att inte veta att det heter landsväg. Lyckligtvis är ditt intellektuella självförtroende så väl tilltaget att du står ut med mina ständiga Messerschmidt-inlägg... ;-) Hälsa familjen!
/M.EHR.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Tack M.EHR för din på-pricken-kommentar! Vad vore min blogg utan dig som korrekturführer!?

Tillbaks i stan nästa vecka! Har du semester?

Uttrycksrum sa...

Hej, ni har det bra hör jag. Vi också! Vill bara säga att jag såg ett litet flugalster på Gotland att bli glad av!

Borsökna Östergård sa...

Jag tycker hela det här inlägget är som en tavla i sig!

Anonym sa...

Mot Båstad! M.EHR.