fredag, juni 27, 2008

Status: Sommarkärlek!

Varje sommar har ett ledmotiv. I alla fall i min lilla värld. Årets hjärngnagare:

Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracksand now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some
But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours
Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love ...

Givetvis handlar det om J. Och om att ge kärlek i det stora hela. Att visa en förvirrad turist rätt i Stockholmsdjungeln, eller att gå en liten omväg för att hjälpa lilla skrynkliga nittioåringen ut från banken.

Är hemma en vända och kör just nu den femte tvättmaskinen. I morgon väntar LANDET. Gotland var precis så exotiskt som det plägar vara. Värdfolket förtjusande. Och herr von Tän får här en släng av kärlekssleven eftersom han lät mig överta värsta coola telefonen. Den gjorde honom nervös och mig numera lycklig. Se skönheten:

Jag sänder också lite kärlek till dem som är innehavare av det trådlösa nätverk som jag kapat för att surfa just nu ... Blixten slog ner i vårt modem för två veckor sedan. Vi misstänker att också TV:n strök med i en likartad, kanske samtidig, attack. Passionerat värre! Själv ska jag ägna mig åt mer stillsamma kärleksnedslag framöver. Stormarnas tid är över.

Vi hörs!

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Sommarkärlek är den bästa...Ön väntar på oss, snart är vi där!

Saltistjejen sa...

Å vilken fininf! Telefonen alltås.
Härligt att Gotland var så bra.

ha det skönt nu!!!
kram!