onsdag, januari 31, 2007

Snälla doktorn, min sprayburk har tagit slut!

Årets märkligaste situation (men det är fortfarande bara januari):
Jag har ont i ryggen. Jag går till husläkaren. Min husläkare visar sig vara gammal klasskompis till min storebror. Jag får ta av mig tröjan. Där står jag i bara behå inför Frasse som jag bombade stan med när jag var tolv (eller snarare: Brorsan och Frasse sprayade och jag fick vara med); Frasse som hade skrotklubb med brorsan i vårt förråd; Frasse som inte vågade vara med på Ryska Posten. Sen ska doktor Frasse känna på min rygg när jag står rakt, när jag böjer mig framåt och när jag ligger ner. Obekvämt och pinsamt som sjutton till en början – men sen inser jag hur jag ska hantera det hela: Det är ju bara en läkare och han bara råkar heta Frasse.

Frasse som köpte en femöring av mig för femtio öre. Han blev läkare. Jag borde ha blivit försäljare.

3 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Hahaha! Vad livet ter sig ibland!

A L V A S - P A P P A ! sa...

(= ja man springer ju in i dom där konstiga mötena från förr lite till o från men det där var nog värre än nåt jag upplevt.

tack för besöket hos oss o kanske ffa för att du lämnade spår så man kunde hitta hit. Otroligt trevlig, har bara hunnit lite här o där men mkt skön läsning (men åh vågar snart into nokmärka fler toppenbloggar..)

OCH va roligt att ha en jämngamling i bloggvärlden att jämföra lite med. och dessutom skrivet av nån som delar resan som stor passion med en själv. KUL!

(Camilla, DU läser många bloggar!)
(Eller så delar vi MÅNGA favoiriter)

A L V A S - P A P P A ! sa...

bokmärka mfl fel, jag skriver dåligt så här sent på kvällen.