måndag, januari 29, 2007

Värsta präktiga mamman

Åt skogen med de glamorösa resorna - ur askan reser sig ... inte Fågel Fenix men väl Präktiga Mamman. Här är mina tips för varande och blivande mammor:

  • Mot skorv: Nya salvan Borago (Apoteket). Inget skrapande läskigt nära lilla fontanellen behövs. Skorven ska enligt uppgift rasa bort av sig själv. Äntligen!


  • Världens bästa filt - värmer när det är kyligt, lagom sval när det är varmt: Gallerfilten! Jag köpte mitt (eller snarare Livias) exemplar på Minimundus webbshop, men samma filt finns på Kiddies på Kommendörsgatan/Nybrogatan. Jag önskar att den fanns i vuxenstorlek.

Väl mött i baby-shopping-djungeln!

/Präktiga Mamman

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!

Jag står med en dator som är placerad på en gasspis, enda platsen i lägenheten där vi kan hitta ett nätverk. Jag läser din blogg och skrattar så att kylskåpsbesökarna undrar vad som står på ... Jag svarar, jag har hittat den första shoppingguiden som INTE intresserar mig. MEN där ljög jag, den där filten skulle verkligen behövas i detta blåsiga och regninga land - Så tack för tipset :)

Vi hörs på mailen!
Kram kram

Anonym sa...

Hur kunde jag glömma att avsluta mitt inlägg med det absolut viktigaste?

PSCHIOO PSCHIOO