tisdag, april 10, 2007

Lovebombing

Älskar är ett stort ord men låt oss säga att jag högaktar Louise Hallin, leg psykoterapeut och barnmorska – aktuell då och då i TV4:s morgonprogram och i ”Knattetimmen” i P4. Cool, sjysst och otroligt påkopplad. Hon är värd all beundran, all uppmärksamhet och allt smör i Småland, typ. Finns det någon som kan hjälpa en desperat själ med några väl valda ord så är det hon.

Förr fanns hon i min bekantskapskrets och jag glömmer aldrig när jag satt med den 9 dagar gamla Virvelvinden i famnen i en sommarhyrd stuga på Gotland. Han gallskrek sedan någon timma tillbaka, otröstlig. Jag började få panik. Då ringer mobilen:

Louise: ”Jag tänkte att nu är ju bebisen en dryg vecka gammal så då kan det hända att han börjar skrika. Han håller på och utvecklar en egen bakterieflora i magen så därför kan han få lite ont … Bara så att du vet varför, om han skriker.”

Synsk? Supersmart?! Ängel.

Mer lovebombing: Jag är av den fasta övertygelsen att det enda som kan få den förbisvischande tiden & livet att stanna upp en smula är att njuta av de små stunderna. Restaurangen Stallet på Djurgården hjälpte mig att göra detta häromsistens.

Småfrusna och galet hungriga med två pråmar till barnvagnar (och däri liggande potentiella gaphalsar) kände vi oss inte som drömgästerna direkt, jag och A. Men på Stallet fick vi plats, tak över huvudet och gudomlig mat med vrålgod salladsbuffé och nybakat – varmt! – bröd till. Lägg till snygg inredning och gullig personal så har jag nog beskrivit stället i in helhet. Mums. Min lilla port till himlen i förra veckan!

Inga kommentarer: