söndag, juni 17, 2007

Frispel i lyckopoängsmaskinen

Jag har fått små lyckorusningar hela helgen. Det är det bästa, när de kommer i flock:

  • Min kompis H har kommit in på en jätterolig utbildning (många sökande, få platser) som kommer ge henne en helt ny och fantastisk karriär och ett bättre liv med ett kreativt jobb. Idag åt vi lunch och firade. Lyckopoäng! Pling!

  • Jag har försökt välja låtar för solisten att sjunga i kyrkan när vi gifter oss. Satt och lyssnade på gamla hjärtesmärtefavoriter och drabbades av den lyckodallrande insikten: Jag och J ska gifta oss! Hur är det möjligt!?! (De som känner mig förstår att det inte alltid varit den självklara utgången ...) Pling!

  • Lyckan kan också bo i ett par skor. Hudfärgade, med svängd klack och snofsig vristrem. För nästan inga pengar alls. Fyndade igår. Pling!

  • Plötsliga insikter är härliga. Ofta väntar jag in dem och låter dem leda mig genom livet. Insikt idag: Tiden kommer. Istället för att som i västvärlden säga att "tiden går" så kan man välja att se det på ett annat sätt. Det finns en kraft i möjligheten att välja och det finns en lugn, positiv energi i att tiden istället kommer. Pling!

  • Min lyckokyckling Livia. Mitt i en stökig dag av gnölande och gälla skrin skiner hon upp som en liten trind sol. Det räcker. Pling!

  • Ett SMS från Virvelvinden. Han är i Los Angeles på semester och SMS:ar för att gratulera sin lillasyster på 7-månadersdagen. Pling!

  • I natt kommer J hem från Madrid. På torsdag börjar vår gemensamma semester som varar i två och en halv månad; på landet, i Italien, med Livia & Virvelvinden, lata dagar, bad, god mat och vin. Och som kulminerar i ett bröllop. Pling! Pling! Pling!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Aj, aj, aj - det här är farligt. Måndag morgon och det första jag gör är att uppdatera mig om vad som hänt i alla bloggar under helgen. Och nu har jag en till som jag slaviskt kommer följa.

Gillar verkligen tanken med att "tiden kommer". Dessutom tror att att det är en tanke som kommer att växa. Jag hör redan nu att det är bra, men en dag kommer det bara att plinga till och då inser jag verkligen hur rätt det är. Ser redan fram emot den dagen.

Ha det bra!

Yogamamma sa...

SOM vi ser fram emot bröllopet. Skoj, skoj, skoj och en massa Pling, pling, pling. Verkligen!

Och för mig är det pling, pling, pling att du uppdaterat bloggen :)