måndag, juni 04, 2007

Jobblycka och Nestlés nesliga snålhet

Jag jobbar igen. Jag kan numera dricka kaffet i lugn och ro, tänka hela tankar och skriva hela meningar. Det är ljuvligt.

Något som inte är ljuvligt är barnmatsfabrikanternas snålhet. Vi köper barnmat till Livia för ca 200kr/vecka. Skulle det vara helt omöjligt att skicka ut lite rabattkuponger eller något? Uppenbarligen. Istället får man ett tramsigt erbjudande om att samla streckkoder från 75 barnmatsburkar så kan man få ... en ful t-shirt med barnets namn på. Åh, vad bra - precis vad hon behövde! Nej, jag vill ha rabatt på det jag köper mycket av - helt enkelt. Precis som med blöjorna. Dessutom borde det finnas storpack med barnmat - flak, liksom. Det kan jag väl inte vara ensam om att tycka?

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Vadå, lagar inte du all barnmat själv och fryser in i iskubstärningsfack...? Det gör väl aaaaaallaaaa :-)