måndag, juni 11, 2007

Poängjakten

Till det nya köket (som snart är klart, 8 veckor senare) har vi slagit till på en vinkyl, inbyggd under arbetsbänken i serveringsrummet. Mycket praktiskt, lite pinsamt. Väldigt många vuxenpoäng. Nu borde vi ju ha en hel del vuxenpoäng redan, 37 och 41 som vi är, med två barn osv - men den här vinkylen renderar nog snarare pensio-poäng. Vi ska nog inte prata så mycket om den, bara låta den verka i det tysta och kyla våra smarriga viner diskret.
Vuxenpoäng: 5, Pensio-poäng: 10

Mer poäng: Jag har köpt en brudklänning! Helt galet. En elefenbensfärgad, lång och slinkelslankig sak, med veckad halter-neck i chiffong och en strassrad under bysten. Jag får mitt livs första prinsesspoäng! Grattis mig! Sedan ska jag ju få nöjet att kamma hem fler prinsesspoäng när jag hittar ett par skor som passar till. Helst ett par som jag bara kommer använda en dag i mitt liv = jättemånga poäng.
Prinsesspoäng: 50

Det ryggonda börjar ge med sig lite grann. Vet inte varför, men det är grymt skönt!
Lyckopoäng: 25
Livia och poängjakten: Hon har på ett blygt och rart sätt börjat böja ansiktet ner mot axeln när någon eller något blir henne övermäktigt. Så gulligt!
Gullighetspoäng: 30

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Haha, många poäng blir'e :-)