måndag, juni 02, 2008

Är ni med eller mot?

Argatantenprojekt 2008:

  • Humlegårdsgatan bör bli gågata (från Grev Turegatan upp till Östermalmstorg. Skulle få bort lastbils-/dubbelparkerade SUV-propparna med påföljande vansinnestutningar. Samt förgylla gatubilden i och med möjligheten till några fler uteserveringar.)

  • Humlegården bör styras upp. Som det är nu är folk så lata att de tar genvägar över gräset och skapar nya gångar. Om trettio år kommer hela Humlegården vara en stor grusöken, inga gräsytor kvar ... Se över sträckningen på gångarna. De som behövs på grund av moderna människors nya vägar och mål behålls/fixas till - gamla, onödiga, planteras igen. Jag tror på högre staket längs gångarna - speciellt där man kan vara sugen på att ta en genväg. Det ska vara lite svårt. Man kan också försöka styra bort slöfockarna med hjälp av imposanta blomsterhav. (Har även funderat på total inhägnad - med lås - av hela parken med tillträde endast för boende runt om (som i London), alternativt parkpoliser med MYCKET STORA befogenheter. Men har insett att det är att gå för långt.)

Vad säger ni? Har jag rätt? Gapar jag efter för mycket? Vilka är era egna korståg? Ge mig en protestlista så skriver jag på!

5 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Du provocerar. Om jag orkade skulle jag säga emot. Men jag säger bara: orka.

Saltistjejen sa...

Hm,
tja, jag har inte varit i Humlegården på hur länge som helst, så jag vet inte riktigt hur "illa" det är stält faktiskt.. Fast rent generellt är jag inte så mycket för parkpoliser. Här i Central Park vimlar det av de och jag har självklart åkt på tillsägelser och visselpipsvisslingar bara för att jag velat göra sådant man tydligen inte fick... Sm att gå ut på isen och se hur tjock den var en vinter....

Anonym sa...

Punkt 1: Schjuukt lång parentes. Den hade Horace inte gillat.
Punkt 2: Varför inte elstängsel?
/M.EHR (eller herr Ström, om det kan vara till nån ledning), laddad(!) inför lunch med bästa tanten

Anonym sa...

Korståg är kanske fel ord eftersom jag inte lyft ett finger för att förändra nåt, men här kommer ändå två förslag:
1. Inkomstprövade böter för t ex fortkörning och felparkering. En undersköterska som får en p-bot får hela månaden förstörd medan SUV-knösarna i dina hoods inte bryr sig alls, trots samma förseelse. Sjukt orättvist.
2. Varför får man inte tala om för kids mellan 10-20 var det är realistiskt att de får jobb som vuxna? Det är ju oschysst att bara låta deras orealistiska drömmar styra. Vid 23 års ålder och examen från mediegymnasiet och två folskoleutbildningar i TV-ledarskap kommer 19 av 20 känna sig väldigt lurade.
/M.EHR.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

M.EHR - jag är med dig! Ska vi bilda ett parti? Tjing för att vara Bert!