tisdag, oktober 03, 2006

Ressuget

I 35:e veckan får man inte resa. Med flyg alltså. Inget flygbolag vill väl transportera någon som kan misstänkas för att plötsligt börja skvätta ner kabinen med primitivt fostervatten. Så inga spännade flygresor på tapeten med andra ord. Följdaktligen har jag aldrig varit mer ressugen ... Drömmer om week-endar I Palma, Rom ... Någon vecka i härlig eftersommarvärme i Grekland. En liten avstickare till New York för shopping av de fantastiska barnkläderna som finns där (om man nu visste vilken sort det blir).

Men, men. Det blir väl till att tjata sig med i bilen till ett föga lika upphestande affärsmöte i Mjölby. Bara fem veckor kvar (eller tre eller sju). Sedan FÅR man i alla fall flyga. Fast då vill man väl inte - inte just då mitt i hormonkokongen efter nedkomsten/hemkomsten av den lille resenären ...

Å andra sidan har man en hel lång vinter på sig att planera den första resan för den nya familjen. Vart? Hur? När? Att planera resor är NÄSTAN lika roligt som att göra dem. Och det tråkigaste är att packa ur väskan när man kommer hem. Det är verkligen JÄTTEtråkigt. Skönt att jag slipper det just nu. :-)

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

Slår mig plötsligt att det är resor som kan bli vår gemensamma blogg. Vi gör ju alla våra resor, inre som yttre. Kanske kan vara något?

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Ja - men vi kom på något ännu mer övergripande tema som innefattar lite annat också ... Ska fundera till på lördag vad det var för något ... Hmmm - graviditetsdumheten sätter in ... Öhhh :-)

Camillas lockar sa...

Hehe, ja, man kan riktigt känna hur flygvärdinnan tittar och en sekund senare frågar de vänligt "jaha, hur långt är det kvar här då?"... En gång sa jag på pin kiv att jag skulle ha om tre veckor. Hennes ansikte stelnade till. Haha! Pendlade mycket mellan Visby och Stockholm när jag väntade min lillplutt, men la av typ vecka 35. Till flygvärdinnornas lycka :-D

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Jag trodde verkligen att man blev bortmotad redan i gaten om man kom med gravidmage ... Men tydligen inte! Det är rätt många som tror att jag har längre kvar än jag har så jag kanske skulle komma undan med en liten tripp till ... ja vart som helst duger ... :-)