torsdag, februari 08, 2007

Det dåliga samvetet …

… stavas AD-droppar. Är det bara jag på hela jordklotet som har svårt att komma ihåg att mata bebis med de fem små rackarns dropparna VARJE DAG?

Hade jag inte barn själv så skulle jag nog tänka: ”Hur svårt kan det vara?”. Men med ackumulerad sömnbrist och ett minne som ett urkärnat körsbär så är det uppenbarligen hur lätt som helst att glömma. Skärpning, Slarviga Mamman!

(Och är det någon mer som ljuger för sin BVC-sköterska? "Javisst får hon AD-droppar!"; "Oh ja, jag tränar min bebis att ligga på mage minst tre gånger om dagen!")

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det jobbiga är när man inser att man nog borde be BVC-tanten om mer AD-droppar för att flaskan borde vara slut. Slutar med att man har ett skåp fullt av halvfulla flaskor.

Urkärnat körsbär? ;-)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

DET är en riktigt genomförd lögn! HEJA Karin! :-)

Yogamamma sa...

Haha! Jag kommer oftast ihåg Signes AD-droppar. Tipset är att ge dem samma tid varje dag. Jag ger mina strax innan Signe ska sova för natten, blir lite som en nattnings-rutin

O det där med att ligga på mage slog mig häromdagen. Att jag typ aldrig tränar Signe på det (eftersom jag provade någgra gånger och hon bara skrek och inte alls gillade det) Så jag fick panik och tänkte att hon kanske får platt huvud nu, och skitdålig motorik. Så nu tränar vi som tusan. Och hon verkar gilla det :)

A L V A S - P A P P A ! sa...

hehe, jag tror vi är hyffsade. ÄN! men å andra sidan - är inte mängden väl tilltagen så att man ska kunna missa en del gånger. det var väl inte så vansinnigt länge sen barn klarade sig helt utan?!

Camillas lockar sa...

Hehe, jo, jag är hyfsat bra. Bara för att jag är ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna :-) På gott och ont, kan tilläggas. Du vet väl att svenska bebisar är bäst och tidigast i världen på att räkna till fem? För att föräldrarna räknar "en... två... tre... fyra... fem!". Så glöm inte dropparna :-)

Och herregud vad skäll jag fick på BVC när Peo bara låg på mage typ två gånger om dagen.... "De ska ligga på mage minst 10-15 ggr om dagen!" skrämde hon. Men det gick bra ändå. Så det så.