tisdag, februari 13, 2007

Jag mötte Lassie!

I fredags var jag på Östermalmshallen och gnuggade päls med de andra Östermalmstanterna, en lite coolare än de andra - Knubbsälen! Med vänligt plirande ögon, silvervitt hår och sälpälsjacka stod denna människa ut från mängden. Helt plötsligt är jag grymt imponerad . Jag såg "Ett herrans liv" med honom som gäst igår. Stor integritet, mycket humor och intelligent självdistans. Och en intressant karriär!

Men det jag nog - just nu - är allra mest imponerad av när det gäller Jan Guillou är att han så självklart lämnade plats åt mig och Livia i fredagsträngseln på Hallen. En av få! Gulle dig, Guillou.

Detta inlägg är en fristående fortsättning på tidigare publicerade "Medmänsklighet hallå?". Efter en tids empiriska studier kan jag konstatera att män är bättre på att lämna plats åt mig och min vagn, medan kvinnor surt tacklas och stönar när jag kommer rullande. För att spä på Lassiedosen ytterligare vill jag ge Noppe (Lewenhaupt) en eloge för snygg parering och ett trevligt "ursäkta" häromsistens. Och för ett par grymt snygga öron (och jag är inte alls ironisk!).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj Anna! Ja nu blir det aterigen trevliga lunchtraffar pa Satrunus.. Harligt. Kul att se lilla knodden ocksa! Ar det inte dags att satta pa dom rosa sma adidasskorna snart?

PSCHIOO

Yogamamma sa...

nu måste jag få veta - var kommer detta PSCHIOO ifrån.
Nyfiken som få......