måndag, maj 21, 2007

Övergödning?

Kan bebisar äta för mycket? Har inte en aning. Jag ger Livia mat på någorlunda bestämda tider och matar henne tills hon inte gnäller längre. En genomsnittlig dag får hon i sig:
  • En amningsslurk på morgonkvisten
  • Gröt till frukost
  • Fruktbägare till mellanmål
  • En stor burk 6-månadersmat till lunch
  • Fruktbägare, banan, eller amningsslurk till mellanmål
  • En stor burk 6-månadersmat till middag
  • Gröt som godnatt-mat

Det blir ungefärligt räknat kanske 800g mat - en tiondel av hennes kroppsvikt. Som om jag skulle sätta i mig 7 kilo mat om dagen.

Egentligen borde jag ringa till BVC och fråga om det kan vara normalt. Om jag hann för allt matande ....

1 kommentar:

Yogamamma sa...

Tycker inte alls att det låter som övergödning. Signis äter nog ungefär lika mycket (bortsett från att hon inte får ett mellanmål på förmiddagen). Fast ibland undrar man ju hur mycket som får plats i en sån liten kropp...