fredag, augusti 01, 2008

Min faktiska sommar just nu

Hemma igen efter andra landetvändan. Tvättar och ska packa för Frankrike. Matsalen: som ett bombnedslag i en klädfabrik. Alla pinaler som ouppackade gömmer sig i små bagar här och var. Teknikväskan: ett ormbo av laddare till två kameror, två telefoner och en videokamera + iPodanslutningar. Svetten ligger som en klibbig film över hela kroppen.

Man ska vara här och nu - och visst blir det kul med kompisveckan utanför Paris, men jag längtar också till höstens ORDNING. Skolstart. Dagisstart. Inflytt i ateljén. En matsal befriad från våra kläder (och prydd med nya gardiner och kanske en inspanad jubileumspokal på bordet)?

Inga fler Taikonsomrar för oss. Nästa år stannar vi längre, på färre ställen. Eller hur, J?

5 kommentarer:

Anonym sa...

I denna fråga håller jag som alltid med dig till 100%...!

Puss
J

Borsökna Östergård sa...

Jubileumspokal?! Och ja, för mycket kaikande runt kan få en att känna sig som familjen Taikon...be ware next year!

Saltistjejen sa...

Visst är baksidan av omkrinflängande alltid att man känner sig lite "ressad". Packa i och packa ur hela tiden. Men fördelarna är ju att man faktiskt hinner med mer. Se fler ställen. Träffa fler folk.
Ha det nu så skönt i Frankrike!! :-)
Kram!

Yogamamma sa...

För-och nackdelar med att bo i väska. Själv längtar jag också till hösten. Den är liksom min årstid på ngt sätt. Och så har jag så mycket att se fram emot nu.
Välkommen tillbaka. Och trevlig utanför-Paris-resa!

Uttrycksrum sa...

Hello, när ska du komma tillbaka?
Du som fick mig att börja blogga igen. Hoppas ni haft det skönt på resan!