måndag, augusti 11, 2008

Ny och förbättrad version!

Ö-malmstanten är tillbaka efter en glidarskön vecka i glada vänners lag. Vid sidan av matlagande och champagnepimplande föräldrar har ett gäng barn stojat friskt i princip dygnet runt. En liten magisk tänkare och jag har bildat en klubb (mer om den en annan dag ... tills dess: ledtråd). En dag i Paris för damerna hanns med också. Jag kommer vara top-of-the-pops med mina nya gummistövlar. Eller i alla fall ha de varmaste vaderna.

Men nu har vi packat ur våra välanvända sommartrunkar för en lång tid framöver. Dags att dyka in i partygarderoben istället - ett par hippor väntar. Kul, kul - i väntan på jul.

Som vanligt närmar jag mig hösten med ytterst goda intentioner. Ateljén som hägrar nästa vecka gör sitt till. Jag har inför nästa års jämna födelsedag lovat mig själv att bli mer glamorös (med hjälp av ett flerstegsprogram som jag eventuellt kommer avslöja inom kort). Givetvis ska jag också bli mer sportig. Idag köpte jag ett tennisracket i alla fall. Med ett vitt fodral.

Och dinkeln smakade lika gott idag.

Skönt att vara on-line igen på något sätt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka skodon! Du kommer ge upphov till det nya medicinska begreppet vadsvett... Har det gått åt en brunbjörn per stövel? Och vad är det för beskrivning av den nya racketen? Vitt fodral??? Märke, modellbeteckning, inköpsställe och prislapp tack! M.EHR.

Saltistjejen sa...

Hm är den lika mycket päls inuti stöveln som det som syns??? Isåfall kan du ju ha den under vintermånaderna! Måste bli perfekt med tanke på att Stockholmsvintrarna ocfta är både kalla OCH slaskiga!!! :-)
kram!

Borsökna Östergård sa...

Själv tänkte jag shoppa loss på H.U.N.T inför jägarexamen. Du får absolut inte gå med mig in i den butiken med DINA stövlar...

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

M.EHR: Glammigt värre, va! Det är ett väldigt snyggt vitt fodral. Racketen är vit och rosa. Lätt. Verkar bra att slå bollar med.

Saltis: Det är bara skinn uptill. Oerhört sköna stövlar för övrigt.

Fontän: REA på hunters (tror jag) på Sealife på Sturegatan. Och jag kommer vara ÖVERALLT i mina stövlar.

(Som förvrigt inte är bruna som på bilden utan snyggt beiga.)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

M.EHR: Och jag tror att det är kanin eller chinchilla. Om man vill fortsätta vältra sig i detta outtömliga ämne som mina nya stövlar erbjuder.

Unknown sa...

Glamour? Ohhh, spännande! Är det något som kan tillämpas på 25-plussare så tar jag gärna del av eventuella tips och synpunkter!

Peter Barlach sa...

Välkommen tillbaka! Hur många inlägg har du tänkt skriva i månaden?

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Livet mitt i: Kanske kallar jag samman till en Glamour Workshop såsmåningom ...

Barlach: Tack. Mellan 4 och 80 inlägg ungefär tror jag. Definitivt färre än du i alla fall! Du är ohotad.

Fontän: Jag missförstod helt din kommentar. Tur att jag har en man med en vass hjärna! Tror du att det är jaktsäsong på chinchilla nu då (skrämt darr på rösten)

Anonym sa...

Men racketen då? 50% grafit och 50%chinchilla? Det viktiga gällande vita tennisfodral är i alla fall att de är tighta och korta. ;-)
M.EHR.

Anonym sa...

Jag vill ha en bild på Ö-tanten i vit/rosa fodral med matchande pälsstövlar.