tisdag, september 09, 2008

Metafysikens två mest svårlösta problem

  • Hur gör man för att sätta upp håret till något som liknar en frisyr på kvicksilversnabba Lyckokycklingen? Utan att hon sliter loss tofsarna och spännena? Och utan att skapa ett trauma för livet (både hennes och mitt).

  • NÄR ska man egentligen lacka sina naglar? På morgonen: Hinner inte. Dessutom sabbar man ytan direkt på blixtlås, knappar, nycklar ... På kvällen: Inte bra då man förstör lackytan under natten. Går alla andra människor (läs: kvinnor (kanske?)) till manikyrister och sitter blick stilla i flera timmar efteråt?

6 kommentarer:

Tre stycken sa...

Lyckokycklingens frisyr kan jag tyvärr inte hjälpa till med, men om jag har bråttom målar jag naglarna i bilen (ehm) eller innan jag ska sova (händerna på täcket!)

Fast smartaste är att måla och sen knipa fast en hårfön mellan knäna, som man kan hålla fingrarna framför. Torkar direkt.

Anonym sa...

Kycklingar ska inte ha frisyrer.
/M.EHR.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Smart, Tre Stycken! Ska testa hårfönen.

M.EHR: ... sa den forne Kärrdal Chickens-ledaren myndigt ...!

Anonym sa...

Men jag har ju slutat! Både i Chickens och med frisyrer... Fast vi spelade just en sedvanlig tisdagsträning med gamla gänget. Hur kul som helst - precis som vanligt. Ibland är det bra att vara enkelspårig. Bra konditionsträning får man också. Hur går det på pensionärsgymmet?
/M.EHR.

Anonym sa...

När vintermössan väl åker av framåt vårkanten kommer hon vara så mycket större och inse att hon själv vill ha håret uppsatt! Annars kan du hota med Nils klippmaskin....

Anonym sa...

Det är perfekt att måla naglarna när man ska sitta framför datorn en stund, hemma eller på jobbet. Jag målar ibland direkt när jag kommer till jobbet och sen kan jag jobba som vanligt medan det torkar.