tisdag, september 02, 2008

the Return of the Celebrities IV

Minnesgoda bloggläsare kan kanske erinra sig problemen jag hade i våras då hela kändis-Sverige hängde i mitt kvarter och jag trodde jag var sjuk och hallucinerade. Nu har det dragit igång igen.

För två timmar sedan skulle Virvelvinden till fotbollsträningen. När vi kom ut genom porten blir vi jagade av HELA SVENSKA FOTBOLSLANDSLAGET tills vi räddade oss upp på bussen. Typ *). En halvtimma senare står en senig liten Christer Sandelin och tittar uppfordrande på mig på 7-eleven. Tre minuter senare krockar jag nästan med Lill Lindfors på Fältöversten. När sedan Virvelvinden berättar för mig att han på väg hem från skolan idag sett en nysnaggad herr Timell stå och presentera sig som Martin på Humlegårdsgatan står det klart: They're back!

*) Sanningen är dock att vi pep ut genom porten, såg bussen komma och sprang för att hinna. Min bror som stod vid porten skrek som en gast för att vi skulle se vilka som var bakom oss (bolltrollen), vi hann inte stanna för att höra vad han sa utan hoppade upp på bussen. Då ringde brorsan och berättade vilka vi missat ... Virvelvinden sörjer än. Denna händelse får mig att undra hur många kändisar jag missar att se ...? Skrämmande.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj jag hr ingen bra kändisradar jag. Brukar sällan riktigt känna igen dem sådär på stan. har ibland tittat lite extra här men ännu inte sett ngn. Fast en kompis till mig såg Matt Dillon på bussen när han var på Upper West Side. DET är rätt coolt tycker jag! Framförallt att Dillon åker buss!!!
Kram!

Anonym sa...

Dillon på en buss, mumselimums! Jag har inte sett en kändis på år och dar. Det finns helt enkelt inte många på Kungsholmen, ja förutom två förstås. Herr Runar kan man ju dock ha och mista, och Mauro Scocco maskerar sig så bra. Honom känner men igen först när han har passerat. Jag ska flytta till Dina kvarter Ö-tanten, en vindpust från Svampen. Karin

Anonym sa...

Häromdagen såg jag först Anna Lindmarker och sedan prinsessan Madeleine. Herregud, halva kungahuset alltså ...