onsdag, mars 05, 2008

Sliten skönhet

Det blev nagelgnag av en annan sort. Innan auktionen drog igång upptäckte jag på bilderna på nätet att långa fina hallmattan var rätt sliten ... Och budet var redan lagt. Så jag hoppades i det längsta att någon annan skulle bjuda över mina tre lakan. Men nä.

Så nu är vi med defekt hallmatta. Men vacker. På grund av min impulsiva och småpuckade shoppingiver. Och J:s frånvaro. På fredag blir det lilla långa vackra miffot hemburet av föredömlig budfirma och jag får beskåda skadorna i lugn och ro.

Detta har jag grämt mig över ett tag. Men nu kommit till den insikten att väldigt få saker i denna värld är perfekta. Din partner, till exempel, var nog både lite sliten och skadad och märkt av tidigare relationer och upplevelser. Av vilken sort de nu än var. Ändå tog du honom till dig. Om någon bländar dig med sin inre skönhet - nobbar du honom då på grund av ett ärr över kinden eller ett finger för lite?

Jag tror att jag kommer älska min matta. Och man kan ju oftast laga det värsta. Precis som med människor.

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Att det som döljs under ytan kan vara det mest värdefulla, är en skön insikt. Vårda klenoden!

Saltistjejen sa...

Om det var kärlek vid första ögonkastet är jag säker på att det kommer hålla...! :-)
Kram!