fredag, januari 18, 2008

And the winner is .... (*trumvirvel*)

Efter några dagar med gnuggade geniknölar och mer eller minde fantasifulla och skandalösa gissningar från er, mina kära läsare, kan jag nu berätta:

Ingen gissade helt rätt!

Men en hittills okänd förmåga vid namn "Marieiskogen" var snubblande nära. Så det är hon som vinner! Grattis! Och kul att du ville vara med och tävla! Jag ska fundera ut en lämplig vinst (och ett sätt att förmedla den eftersom vi inte känner varann :-) ) ...

Sanningen om Britt Eklands, Virvelvindens farmors och min klubb är denna: Vi är alla uppväxta på samma speciella gata i Stockholm. Det är en erfarenhet som sätter sina spår och därför blivit något av en egenskap om ni förstår vad jag menar. Eller som Virvelvindens farmors pappa (hänger ni med?) röt i telefon till SVT:s klagomur efter Per Oscarssons striptease i Hylands hörna på 60-talet: "Jag bor på XX-gatan så det är någon mening med det jag säger!"

Så det så.

3 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

You crazy woman!!! Och jag skrattar ihjäl mig åt galningen som ringde klagomuren o underströk vilken gata han bodde på. Jättekul!!!!!!!!!

Unknown sa...

Att man inte tog det! ;-)

Ha en underbar helg på XX-gatan!

Marieiskogen sa...

Tjingeling!!
Vad glad jag blir, äntligen en vinnare...
Ren chansning från min sida...
TV-skadad av "stjärnorna på slottet - finns inte mycket att göra i skogen, se på TV och promenera i skogen är nästan det roligaste vi har här.
Regn och mörker till trots.
Folk man pratar med tror att man skojar när man säger att man bor ca 30 min från Stockholms city och inte ens har gatlysen i byn...

Ha det gott // Marie