fredag, januari 25, 2008

Korten på bordet

Livet mitt i livet har lite vänskapligt nyfiket utmanat mig i att berätta sju sanningar om mig själv. Den utmaningen måste jag ju bara anta. (Varför? Se #1.) Utan inbördes ordning:

1. Jag är väldigt snar med att anta utmaningar, vadslagningar och sånt. Tävlar gärna - men bryr mig i slutändan inte jättemycket om att vinna. Hemma har vi en vandringspokal som vinnaren i våra vadslagningar får ha i sitt rum. Den står nästan alltid hos Virvelvinden.

2. Jag är något av en expert på hundraser. I alla fall om man går efter 1982 års rasinventering från Svenska Kennelklubben (då hade min bästis fått en hund och vi memorerade hela raslistan). (Jag försöker hålla koll på alla nya raser också men jag är inte lika bra på att banka i mig saker utantill längre.)

3. Jag är rädd för nyckelpigor. Tycker de är superläbbiga - inte alls söta eller lämpliga som föremål för barnsånger eller barnklädesapplikationer. De bits (faktiskt!) och bajsar alltid på ens hand om man låter dem krypa på den. Usch!

Var tidigare om inte rädd för, så i alla fall reserverad i förhållande till, fjärilar. Skumma djur som är så lätta som fjädrar, inte kan vidröras utan att tappa flygförmågan och så utvecklas de i kokonger - som mumier ... (?) Fast jag har kommit över det där nu - de är vackra och intressanta.

4. När jag äter något riktigt gott (första gången) viftar min högerfot frenetiskt.

5. Jag ångrar massor av saker. Det jag inte gjort, och sådant jag gjort - i lika stora portioner.

6. När jag är i stan går jag aldrig ut osminkad. I princip, och av princip.

7. Jag tycker nunnor är väldigt spännande. En gång i tiden ville jag bli nunna och ta del av deras avskalade, trygga, enkla liv. Det föll på att jag inte är särskilt religiös alls. Och att det skulle bli svårt att avstå från män. En speciell man i alla fall.

Nuförtiden yttrar sig min nunnevurm så att dagar då jag ser en nunna på stan blir turdagar. (Vi har ett litet nunnekloster i kvarteret. Det är tur. :-) )

----------------------------------------------------------

Så - det var det. Utmaningen går vidare ... till mina kända läsare och de som ännu inte gjort något väsen av sig: Vilka är dina sju sanningar?

2 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Sanslöst bra inlägg och säkert sant också...eller som J säger: ...och hur mycket har du överdrivit i det du nyss berättade? (som man känner sig själv...) Underbart med högerfoten, nyckelpigan, nunnan, hundraserna, ja, mycket roande läsning helt enkelt!!!

Saltistjejen sa...

Jättekul att läsa!
Nu har man fått ytterligare ett par pusselbitar att lägga till bilden av dig. Skoj! :-)
Jag tror dock inte jag ska anta din utmaning eftersom jag rätt nyligen hoppade på en annna utamning och skrev 100(!) punkter om mig själv. Så ytterligare 7 tror jag bara skulle göra folk negativt inställda till mig och tänka, kan hon inte skriva om något intressantare än sig själv...?!? ;-)