onsdag, januari 09, 2008

Ytligheter

När motvinden är stark och tillvaron känns sur så kan man (läs jag) fundera på hudvård och smink ett litet tag. Ibland känns det bättre då.

I morse sände jag efter en stunds kontemplation tacksamhetstankar till mina topp tre favoritprodukter vid handfatet:
  • Krämernas kräm. Dag & natt. Jabu'she (Soft). Även ögonkrämen regerar.
  • Krämernas krämkräm - typ dagen efter. Clarins Beauty Flash Balm. Den stramar till på ett bra sätt och fräschar upp den mest utvakade hy. Jag vann ett vad en gång på Menorca tack vare den ... Minns du det, H? Men hur blev det med Basil och kyssen?
  • Den lilla räddaren i nöden - trollar bort plitor innan de ens blivit ett problem: Shiseido Pureness Blemish Targeting Gel.
Det var hudvård, det - nu ska jag gå och fundera lite på smink ... Auf Wiedersehen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill ha allihop! Min hy har minst sagt negligerats alldeles för länge. Vågar jag säga att jag använder samma hudkräm för hela kroppen, även i ansiktet? Skäller du på mig då?

Och du, jag skickar en kram i surhetstillvaron. Vi kanske kan ses snart och ösa lite galla så känns det bättre? Kanske får vi med den där andra när hennes "börja-jobba-storm" bedarrat. Hon den där mer vältränade av oss du vet. Så kan vi jämföra plufsmagar så här efter jul.