onsdag, januari 30, 2008

Pest eller kolera? Eller barnvakt

Jag vet inte vad som är mest oroande:

när badrumspolackerna grälar och skriker till varandra (på polska) inne i nya duschen ... Jag menar: Kanske har något blivit kapitalt fel och så skyller de på varandra? Nagelgnag.

eller

när de skrikskrattar på ett galet sätt (och på polska) inne i samma duschutrymme? Det kan bli ett väldigt konstigt slutresultat av kaklandet om de typ börjar sniffa kakelfix ... Nagelgnag igen.

Framför allt verkar de vara oerhört lynniga. Samt ha väldigt kul på jobbet. Och bråkigt. Av någon anledning tror jag plötsligt att Livia skulle passa där inne med sina humörsvängningar. Knack-knack.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Lite jobbigt att känna sig utesluten ur gemenskapen! Å så vill man ju gärna att de ska ha fokus på fixandet o fogandet. Jag lider med dig. Styrka!

b a n d s t i g e n sa...

Lynniga, skrikskrattande hantverkare... hm, törs du överhuvudtaget vara hemma? Fast du är en osedvanligt cool östermalmstant...

Yogamamma sa...

ibland är det tufft att vara östermalmstant låter det som.
Tur att jag bara är Bromma-tant :)
Och om jag vore du skulle jag fly fältet ett tag.