måndag, januari 21, 2008

Plötsligt händer det

I lördags blev jag upptäckt. Nej, det var ingen modellscout som hoppade på mig på gatan och viftade med ett fetingkontrakt (those glory days are over). Det var roligare än så. En konsthandlare i min krets såg mina målade alster för första gången och ville beställa ett gäng småtavlor. Väldigt stort för mig! När jag var 18 var jag helt inställd på att bli konstnär - men sen kom en massa andra saker ivägen, typ livet. Men nu? Lite grann? Jag är glad!

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

jag inte bara skriver egna blogginlägg när jag jobbar. Jag läser andras också :)
Och blir superduperglad för din skull. Vad kul! Grattis!

b a n d s t i g e n sa...

Jag blir också glad...för din skull kära vän! Släng all världens kalendrar och måla natt som dag. Så romantiskt...

Saltistjejen sa...

Å Grattis!!!!
Hade ingen aning om att du målade! Man lär sig någonting nytt varje dag.
Skoj!!!!
Vd målar du mest. Porträtt? Landskap? "modernt och abstrakt?, olja? akvarell?, akryl? eller kasnke helt annat.
Kan du inte fota och lägga ut några alster här i bloggen så man får ett smakprov? Vore jättekul. Kanske vill man köpa???

Unknown sa...

Roooligt! Nu blir så jag nyfiken på att se vad du målar. Snälla, lägg in en bild!

Peace in mind sa...

Hittade dig genom den glada muffin, så kul med nya bloggvänner. Vad gäller din konst kan jag bara säga stort GRATTIS. När man minst anar det händer det:)

Anonym sa...

Vilken grej! Jag har inte lyft en pensel sedan dagis, så jag beundrar alla som fortsätter vara kreativa utan att en fröken hänger över en. Och att sedan våga visa för någon annan, HJÄLP!

När får vi komma och titta då?