onsdag, januari 16, 2008

Vickevire Blues

Jag har stukat lilltån. Eller fått en spricka i den. Eller brutit den. Oklart vilket; blå och svullen är den i alla fall. Och gör vansinnigt ont.

Lilltån. Vilken fånig liten skada egentligen, på en fånig liten kroppsdel som ändå är på tillbakabildande i evolutionen. Men hur fånig den än är så hindrar den mig nu i mitt värv som promenerande lattemorsa. Jag får omskola mig till stillastående parkmorsa (med kaffemuggen i lattehållaren på vagnen). Och förr eller senare så blir väl tån bra igen, eller blir blåare och trillar av.

Och hörni, det är INTE detta med lilltån som förenar Britt Ekland, Virvelvindens farmor och mig. Ni är dåliga på att gissa! Bäst hittills har "A i Långbroparken" varit (inte rätt men tankeväckande intelligent).

3 kommentarer:

h a p p y M u f f i n sa...

Ni har barn med person som äger ett konstgalleri?
Nej, allvarligt talat. Kan man klara att gissa även om man inte kollat på fångarna på slottet?

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Oh, jag tror man kan gissa ändå. Lite värdelöst vetande om Britt är dock nödvändigt. Eller att man vet Virvelvindens farmors och min speciella grej - då kan man gissa på Britt. Retsamt va'?
:-)

Saltistjejen sa...

Usch! Hoppas du snart blir bättre! Skadade tår är verkligen superirriterande eftersom det är kroppsdelar man inte ens tänker på att man har normalt. men när de gör ont så gör de ju så förbaskat ont...!

Jag har ingen aning om er hemliga klubb... Så jag gissar inte ens. Kanske borde jag googla Britt Ekland och återkomma med en gissning...?!? Haha!