söndag, december 30, 2007

Einstein och jag

Jag blir så glad när jag bländar mig själv med matematiska lösningar på mina livsproblem. Jag stökade i garderoben och surade över alla kläder som jag inte är snygg i längre eftersom jag blivit lite fet. Tänkte på hur dyrt det blir att köpa nytt. Plötsligt stod det som i eldskrift framför mig:

Kostnad för träningskort på Sturebadet = Summan för inköp av ny fetgarderob

Alltså har jag nu logiskt resonerat mig fram till att jag får börja träna där jag helst vill träna. Att ha riktigt nära till gymmet är enda sättet för mig att verkligen komma iväg.

Genomförd träning = avsmalnade effekt = inget eller i alla fall mindre behov av ny garderob. Fabulous!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns tre träningstyper: De som tränar, de som inte tränar och de som ständigt pratar om att börja träna. Den sistnämnda gruppen förtjänar betydligt mindre respekt än de övriga (eftersom de är lika fåniga som rökare som alltid pratar om att sluta röka), så jag hoppas verkligen att du tar steget direkt från den andra gruppen till den första. I så fall bjuder jag på lunch vid tillfälle (förslagsvis Crèmes hälsotallrik).
/Hänt-i-luckans egen Fredrik Paulùn