fredag, december 21, 2007

Julens sista mysterium - och det största

Jo, det finns faktiskt en mystifikation till. Var är min julstämning? Trots herr Granlund, glöggdrickande, julklappsinköp och Virvelvindens julavslutning i kyrkan har den inte infunnit sig. Igår blev jag desperat och laddade ner 68 stycken julsånger från iTunes. Bing Crosby och Josh Groban i smörsöt blandning. Inte blev det bättre för det. Lite mysigare, javisst - men ingen julstämning. J är oroad.

Idag ska vi köpa de sista julklapparna och börja fixa med julmaten - trilla köttbullar, lägga in sill och koka skinka, knäck och kola. Och så ska jag göra årets edition av mina praliner.

Hallå, julstämningen ... Koooooom?! *Mjuk, lockande röst*

4 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Ja, jag säger ju det (inlägg tisdags).

Vi tackar och bockar för ert trevliga julbrev. Det börjar ju bli något av en tradition med situation stureplan. Skrattar gott åt den kycklingen i Robert Cavalli outfit!

Yogamamma sa...

jag vet ,jag undrar också när den där julkänslan ska komma. Hos mig har den inte infunnit sig än.

O jag tackar också för julbrev. Vi skrattade gott även här. Kram och GOD JUL!

Anonym sa...

Jag vill också tacka för roligt julbrev! Sådant blev bortrationaliserat hos oss i år. Det blev en hel del andra saker också. Jävlar i havet vad ni fixar då, med sill och skinka och köttbullar. Vi firar julafton hos oss och jag har delegerat det mesta av matlagandet till andra. Men superfin gran har vi! Och massa fina lackade julklappar. Och vi har julstämning!!! I morgon kommer klanen från Mexiko och vi ska till Sälen på juldagen, du kan ju tänka dig... hör du något på nyheterna om försvunna mexare i snöyra, då vet du vilka de är.

Julkramar från oss allihop! Och så tycker jag att vi ses efter helgerna :-)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Muffin & Maria: Vi får samfällt ropa: HALLÅ, JULSTÄMNINGEN!!! VAR ÄR DU?

Karin: Låter helbra! Och mexare är ju rätt lätta att hitta, även i meterhög snö - tänk på att de har sombreros!

God Jul på er, julstämda eller ostämda! PUSS