fredag, februari 01, 2008

Att välja glädje

När det byggs badrum får vi alla bidra med olika offer ... Livia fick sova i matsalen i förrgår natt, och i går natt i ett annat rum (sitt blivande egna rum), Virvelvinden stånkar över allt spring och det avstängda vattnet. Och jag och J har, ojojoj, flyttat sängarna till ... TV-rummet! Vekligen OK!
Med den Central Park-aktiga utsikten (med tillhörande pittoreskt trafikbrus), en stor plasmaskärm nedanför sängen och ett sprillans duschrum att tvaga sig i känns det nästan som att bo på hotell. Nu kan det nya badrummet få ta sin tid att bli klart.

Att njuta av livet är uppenbarligen en inställningsfråga.

Trevlig helg, önskar jag från hotellsängen (där det senare ska ätas ostbollar och ses på Let´s Dance med hela familjen)!

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Låter som en perfekt fredagskväll, förutom att ostbågar är godare:)

b a n d s t i g e n sa...

Vad är ostbollar?

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Men Muffin! Det är ju som ostbågar fast små, runda! Det var hos er jag smakade det första gången ... :-)

b a n d s t i g e n sa...

Det har jag förträngt. Trodde det var några lyxiga smördegsbollar fyllda med ost.