fredag, februari 08, 2008

Fartig fredag

Doktor Frasse konstaterade att knakandet får jag stå ut med. Och mer eller mindre ordinerade yoga ... Så nu bär det iväg med lilla mattan under armen. Bäva månde yogalärarna.

Idag har jag haft en av mina lediga fredagar, vilket innebär att J då är hemma och passar Lyckokycklingen medan jag försöker få gjort allt det där som samlat sig på hög. Så jag vet inte om ledig är rätta ordet. Hursomhelst. Idag har jag:

- trilskats med Försäkringskassans webbtjänst, för att sen övergå till konspirerande med Försäkringskassans handläggare. Tillvägagångssätt egalt: Mission accomplished. Föräldrapenning i drivor på väg!

- ätit en god och förmodligen väldigt nyttig, men förvånansvärt icke mättande lunch, med söta Muffin, på Sturebadet. Guldmuffin!

- ställt en hittills icke betalande uppdragsgivare mot väggen lite grann (ovanligt för att vara mig. Klapp på axeln, lilla stora jag)

- ringt till dagisplatsutdelarmänniskan på Stadsdelsnämnden med ambitionen att tjata fram Livia i dagiskön - bara för att få beskedet att Livia IGÅR tilldelats en plats. På ett jättebra dagis, i en park, ganska nära hemma. Hurra!

- snackat badrum med vår proffsiga badrumsbyggargud. Sagt ja eller nej till ingående frågor om byte av rör här eller där, bu eller bä angående väggbeklädnad i tvättstuga, antal elkontakter. Det finns inget tak för antal val man skall göra när det byggs om men det är inget att gnälla över. Det är ett lyxproblem.

NU blir det helg. Lyckokycklingens kackel har tystnat i spjälsängen. Det doftar rött te och mörk choklad (med chili och körsbär) från vårt just nu kombinerade TV- & sovrum. Jag tror jag måste dit innan gottiset tar slut. Hasta la vista, babies.

3 kommentarer:

Edvins mamma sa...

Du skriver helt sagolikt bra inlägg! Jag har varit här inne och tjuvläst nu ett tag. Detta är dock första gången jag ger mig tillkänna. Vi har träffats som hastigast när lilla söta grodan Signe fyllde år!

Grattis till dagisplatsen förresten (guld värt att få en plats i närheten av där man bor).

Må gott!

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Tack, Edvins mamma för kommentar/komplimang jag blev riktigt glad av! :-)

Visst minns jag dig från Signes kalas. Och så känner jag dig från Yogamammans blogg ...

Vilket fint namn Edvin är, förresten!

Kram

b a n d s t i g e n sa...

TACK för trevlig, mysig och god lunch. Även jag blev dock hungrig igen ganska snabbt... Tack också för tipset om Systembolaget på Regeringsgatan! Vilken champagneavdelning! Jäklar vad du var effektiv i går... Hoppas du kan ta det lite lugnare idag! kram