onsdag, februari 06, 2008

Hjärndöda grisar i säcken?

Ojoj - nu får vi se om jag har gjort det igen ... köpt grisen i säcken. Nyss landade ett paket från CDON i brevlådan och med viss spänning sätter jag nu Lillasysters CD i datorn. Senast jag köpte en hårdrocksskiva var i början på 90-talet då jag ville ha Extremes låt "More than words". I den då iTunes-lösa dåtiden fick jag vackert köpa hela skivan (resten av låtarna var givetvis skit).

I övrigt innehöll CDON-paketet:
-Alla avsnitt av min älsklingsserie när jag var barn: Vilse i pannkakan. (Den är fantasifull och bra och det är mest åsiktslösa njä-sägare som säger att de haaatar den.)

- Lilla bonuspaketet med filmerna Ice Age & Ice Age 2 för 69:-. Går hem hos hela familjen. ´(Livia gillar framförallt empatiscenerna när djuren kramas eller ställer upp för varandra. Lilla snälla grodan.)

----------------------------------------------------------

Nu har CD:n snurrat ett tag. Hmmm - funkar nog bra att måla arga tavlor till. När J inte är hemma. Men den bästa låten är och förblir Umbrella (se tidigare inlägg). Favorit i repris:
http://www.youtube.com/watch?v=9PeEaNzg4os

Och Lillasyster har nog Sveriges snällaste PR-ansvarige. Förklaring följer senare.

3 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Jag är inne o lyssnar på lillasyster Umbrella hela tiden! Har planerat att köpa skivan när vi lunchar på fredag... kram. BRA att du målar!!! Eller var det egentligen det du skrev... Målar du?

Saltistjejen sa...

Wow, GILLAR du verkligen Vilse i Pannkakan...?!
Hm, jag var vettskrämd för Staffan Westerbergs barnprogram när jag var liten. Drömde mardrömmar om jag såg dem. Hu!! Har fortfarande svårt för mina minnen av dem...
Men visst, kasnke var jag för liten?? För när julkalndern om Lillstrumpa gick tyckte jag den var okej. Jag blev inte ett dugg rädd. Fast då gick jag ju kanske på låg- eller mellanstadiet eller nå´t??

Vera sa...

ojoj, Vilse i pannakakan.det var längesen man såg den. Staffan är kungen för oss 70-talister.