måndag, februari 18, 2008

Vi vann!

Long time, no blogging. Jag och J gjorde vår gemensamma auktionsdebut i helgen. Visningsrundan på Auktionsverkets Stadsauktioner kändes som lilla julafton och listan att lämna in blev längre och längre ... Vi la genomgående utgångsbudet på allt - och hut går tydligen hem:

Nu är vi plötsligt med matsalsmatta! En orientalisk parvel på 411x295 cm väntar ivrigt på sitt nya hem. Vi måste bara komma på ett sätt att få hem honom. Han väger nog sina modiga kilo. Vågar inte ens tänka på hur många.

Någon som är utrustad med gigantisk bil och/eller vrålstark man?

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Auktion är spännande, och se vilken fin matta det blev! Tyvärr har jag varken megabil eller stark man, annars så...

Saltistjejen sa...

Å Skoj!!!!
Grattis till nyförvärvet!
Hm, fast kanske har ni blivit lurade???!!! För just en sådan där orientalisk matta ska man väl ändå kunna f-l-y-g-a hem, eller?????

b a n d s t i g e n sa...

Jag föreslår att ni ringer "vår lilla farbror" Davidsson som är typ 100 år och jobbat hela sitt liv på Svalan. Han hämtar ALLT! Grattis till vad som verkar vara en fantastisk matta!

Unknown sa...

Vi har en liten lastbil här på fabriken. Jag kan komma upp över helgen och hjälpa till att bära ;-)

Yogamamma sa...

Stark man har jag. Så, ärligt, säg till om ni vill ha hjälp

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Ni är gulliga! Tack för råd och löften om dåd!

Vi ska försöka köpa oss tjänsten hämtning och uppbärning av Lillebil. Hoppas det klaffar - framföralt med Stadsauktioners dassiga hämtningstider ... En fin matta är det. Stooor. Jag kallar honom Omar.
(Och Saltis - han påstår att han kunde flyga, innan pensionen ... :-) )