måndag, februari 04, 2008

Underskattad litteratur

Litteratur är som bäst och har sitt fullkomligt självklara existensberättigande (tycker jag!) när den är tankeväckande och (retfullt) intelligent.

Nuförtiden huserar hela familjen på Virvelvindens toalett (p g a badrumsrenoveringen) och där sitter vi gärna och läser den till toaletten hörande Dassboken. Citat i urval:

- Om Seven-Eleven är öppet dygnet runt, 365 dagar om året - varför finns det då lås på dörrarna?

- Varför bär kamikazepiloter hjälm?

- Får fiskar kramp när de har ätit?

- Varför är det så svårt att stava till dyslektiker?

- Hur vet du när det är dags att stämma din säckpipa?


Häpp!

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

hehe! Jag undrar mer varför Seven-Eleven heter just 7-11 om de hr öpet dygnet runt...??

b a n d s t i g e n sa...

Nä, nu fattar jag ingenting...varför sitter ni på den lilla toaletten för allesammans?

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Muffin! Inte sitter vi där alla tillsammans men just nu är det den enda toan vi har. Polackerna har tagit den andra i krigsbyte.

:-)

b a n d s t i g e n sa...

Nu skrattar jag...och sabbar hela stämningen i filmen "parymen" som U är helt inne i...

b a n d s t i g e n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.