fredag, oktober 19, 2007

En fotograf är född ... och en livslång oro för otillbörlig exponering

Hennes käraste leksak är min mobil. Ibland får hon hålla på och greja med den relativt oövervakad. Det har medfört att jag fått kontakt med gamla arbetskompisar (som Livia råkat ringa upp) och att vagt bekanta fått obskyra, gutturalt stavade SMS. Dagens nyhet är att hon hittat kamerafunktionen. Se hennes första bild här brevid. Helt OK komposition och ljus-tänk för att vara 11 månader, tycker jag.

Efter att hon tagit den bilden råkade hon dessutom skicka iväg en 1,5 minuter lång video på mina fötter i rosa tofflor - till familjens advokat ... Kan bli farligt det här.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahahaha!! Jag skrattar så tårarna rinner!!! Vad tyckte er advokat?? Gillade han dina fötter? Ville han ta sig an fallet? Kanske undrade han bara lite över varför just dina fötter sökte kontakt?? :-)

Anonym sa...

Livia anser kanske att det är dags att ge advokaten foten, eller i detta fall t o m fötterna. I så fall ett ovanligt elegant sätt att avisera en uppsägning av samarbetet. /M.EHR

Yogamamma sa...

haha, Livia är en cool tjej. Helt klart!

Anonym sa...

Hahaha, skrattar hysteriskt åt de rosa tofflorna som hamnade hos advokaten! :)