torsdag, oktober 25, 2007

Veckans TO DO-list

Jag saknar nog arbetslivet lite (mycket). Kanske framför allt chefens praktiska TO DO-listor, som han oförtrutet mailade ut. Eftersom jag är min egen (och Livias) chef nu så får jag skriva listorna själv.

TO DO-lista, vecka "?" (i alla fall slutet på oktober):
  • Gå på dagisvisning - torsdag & fredag. (Kom ihåg: Ställ intelligenta och intresserade/intressanta frågor så att de minns oss, och Livia därmed kanske kan komma före i kön.)
  • Kl. 14, torsdag: Gå till Virvelvindens skola och "göra en pudel" i matsalen. Husmor är rasande på oss som ordnade klassfesten igår. Någon hade tydligen använt pentryt. Och skurit upp en ananas!!! (Kom i håg: Inta krypande, ursäktande hållning. Ta med blomma.)
  • Städa badrumsskåpet. Innehåller 2 kubikmeter av lämningar från fem års hudvårdsproduktshamstrande. Borde få en feng shuist att rulla bak ögonen i ögonhålorna. Det vill vi inte vara med om. (Kom i håg: Slängslängsläng!)
  • Fredag, kl .17 - gå på en timmes himmelsk fotvård. (Kom i håg: Läs så många skvallertidningar du hinner, svara enstavigt på fotvårdarens babbel, inta ursäktande och lögnaktig hållning: "Jo, jag har visst smörjt in hälarna varje dag sen sist!?")
  • Helgen: vrålhångla med J - i varje tänkbart läge. (Kom ihåg: Snart är det vardag igen.)

Inga kommentarer: