tisdag, oktober 23, 2007

I dag är människan gladare

Man är inte mer än människa. Och ibland lyser de mindre smickrande sidorna fram - som i mitt kryptiska inlägg igår, färgat av ful, gröngul avundsjuka och ett stänk bitterhet. Det är inte min stil att radera inlägg i efterhand, men jag har god lust.

Idag är en annan dag - för att nästan-citera den missförstådde schlagerkungen Christer Björkman - och allt känns lättare. I like Tuesdays! Mammapromenad. Vi har funderat på att träffas inomhus och låta kiddisarna lattja på golvet och lära känna varandra mer fysiskt - men än så länge framhärdar vi med våra promenader. God motion och mycket mammaprat, även om barnen oftare och oftare hänger ut från vagnarna åt olika håll och vrålar av leda. Förmodar att vi snart når en skärningspunkt då promenaderna är ett minne blott.

Livia lever livet övervägande lycklig - just nu med hjälp av sina nya maraccas. Det är klart man blir glad när man har så snygga grejer att jobba med (se bild).
Jag gillar rekord: Jag har förmodligen Stockholms sämsta mobilkamera. Borde använda de andra, riktiga kamerorna istället.

Inga kommentarer: