fredag, oktober 26, 2007

Statusrapport - FREDAG

Det går ganska bra i vårt lilla hemmaföretag:

  • Husmor i skolmatsalen blidkad (vem kan skälla på någon med ledsna hundögon, som dessutom har en Lyckokyckling i famnen? Jag tror också Carolines azalea gjorde susen).
  • Dagisvisningar avklarade (måste bara utröna huruvida det är en psykmottagning som huserar i lokalen brevid ett av dagisen - sedan kan vi finslipa kö-ordningen).
  • Badumsskåpet lockar fortfarande med sin stora utmaning. Vi får ta det när Livia vaknat (utmattad efter dagisvisning) och ätit lunch. Hon får väl sitta och gaffla på golvet medan jag rensar och slänger. Kan alltid muta henne med en bomullstops att gnaga på.

DOCK: Streck i räkningen (för Livia): Hon kommer INTE få leka med min telefon något mer. Igår satt hon och fipplade med PIN-kodsfunktionen så pass att hon låste hela mobilen och jag behövde PUK-koden för att låsa upp eländet igen ... Tack, kundtjänsten på Tele2!

Så tyvärr - alla fans av Livias nydanande mobil-action-konströrelse (Camera Obscura) - inga fler bisarrfilmer skickade till fel personer. Vi får se vad hon hittar på härnäst istället.

Trevlig (hångel)helg till alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, hundögon slår allt! Varför ska man sitta i timtal och tänka ut spydiga kommentarer när det är hundögon som "biter" bäst?

Synd att Livia blir av med sin nya hobby...Såg fram emot nästa påhitt!

Unknown sa...

Hoppas att din hångelhelg var lika trevlig som min! ;-)

Yogamamma sa...

du får helt enkelt skaffa mobil med flightmode-funktion. Det funkar fint här.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

ACT AS IF aka HÄR OCH NU: Assmart!!! Att jag inte tänkt på det!