fredag, november 09, 2007

Fri som fågeln

... är jag imorgon. Jag har ansökt om, och fått beviljat, husmorssemester i bästa 50-talsstil och ska ägna dagen åt:
  • 11-12 Affärscanning, ev lite mjukshopping

  • 12- 14 Brunch med väninna på hotel Kung Carls bakficka. Samtalsämnen: förmodligen babysar, kläder, sex samt relationer (inte många killar som kvalar in till den brunchen)

  • 14 - ? Hard core shopping i utvalda affärer

Det ska bli så vansinnigt skönt att glida runt utan barnvagnen! In i alla affärer med trixiga entréer (såsom trappsteg och trånga, tunga dörrar). Bara två orosmoln på min himmel:
  1. Jag har ingen aning om vad jag ska shoppa.

  2. Hårdshoppingen börjar efter brunchen = efter alkoholintaget, vilket kan innebära risk för en mindre kritisk inställning till kläderna i butikerna, samt plötsligt, imaginärt no limit-förhållningssätt till det egna bankkontot.

Men känner jag mig själv rätt så kommer jag komma hem med max en ny sjal till mig själv (om jag har riktig tur kommer den från Missoni), samt några saker till Livia & Virvelvinden. Men spelar roll. I morgon är jag fri - som påfågeln.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...ska du inte få håret lagt också? Njut av friheten!

Yogamamma sa...

men gud så häääääääärligt. Och även om du inte shoppar ett skit så kan du ju njuta av en massa alkohol under brunchen :) Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Jag får en stark känsla av avundsjuka. Önskar dig trots det en underbaaaar dag! Efter ett glas vin blir du vacker och härlig! Blir nog bra shopping! kram

Saltistjejen sa...

Låter superhärligt!! :-)

Unknown sa...

På den gamla goda tiden, när jag höll mig med en älskare, brukade vi träffas på Hotell Kung Carl, fast tyvärr bara i baren för att prata och hångla.

Påfågla på bara :-)