måndag, november 12, 2007

Insikt samt älgklappare - the New Generation

Nej, jag är inte bra på att shoppa. Framför allt blir jag inte på bra humör av det. Under min husmorssemester i lördags var det brunchen som lyste mest. Mycket riktigt god mat, sitta länge, prata hela meningar med C som också övergivit man och barn ett par timmar. Det ska vi göra om!

Däremot har jag (nästan) besatämt mig för att börja handla kläder på postorder istället. Det är ingen njutning att hetsa omkring i affärerna och stångas med provhyttsdraperier och den egna kantstötta kroppsuppfattningen (va, är det jag som är så där grönblek?). Dock köpte jag 4 toppar och 1 par byxor, 2 par tights och lite småpryttel så jag var rätt duktig. Duktig, men småsur.

Förövrigt bjöd helgen på helbra mat. På fredagen lagade vi egensinnige Per Morbergs senaste lilla TV-meny: Torsk i äggsås, till dessert lingonkokta päron med chokladkolasås. På lördagen: den sjyssta brunchen samt på kvällen godgod middag i Bromma (köttgryta med kanel i, bland annat).

I går gjorde Livia sin Skansendebut. Inga lemurer dessvärre (de tycker det är för kallt nu), men de svenska djuren kan man lita på. Fåren, getterna och de två trötta korna har aldrig varit roligare. Och så var det älgen då. En liten kalv som snällt stack fram sin mule till den glädjeskriande Livia att klappa på. Succé är rätta ordet. Skansen äger.

Börjar bli lite nervös. Min favorit Christoffer röstades ut ur Idol i fredags. Nu är det bara fem kvar. Jag har sedan länge avlagt ett löfte att om medelmåttan Andreas tillåts vinna så ska jag flytta utomlands ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt shoppat!

Kul att höra att ni angriper Per Mobergs recept. Det har jag liksom inte kommit på tanken att man kan göra. Även fast jag varje gång konstaterar att han inspirerar!

Saltistjejen sa...

Å inga lemurer!!! :-( De är ju det absolut roligaste tycker jag..... Tänk att ha en egen liten lemur där hemma att gosa med! Det hade verkligen varit något! :-)

Anonym sa...

Haha ja Skansen är en hit. För barnen. Själv är jag bra less, tyvärr! Vi höjde ribban och tar oss till Kolmården ett par gånger per år, men sist när till och med kamelerna kände igen mig tyckte jag det började bli dags att åka hem. Men vad gör man inte för djurtokiga barn.

Postorder verkar vara grejen. Skitbra. Men jag kan liksom inte komma över tröskeln och beställa något. Suktar bara. Misstänker väl att jag skulle köpa hela kataloger om jag kom igång. Fick i alla fall permission för en hel shoppingkväll i stan igår, så nu är jag finfin inför jobbfesten ikväll *svänger på kjolen*.

Unknown sa...

Tänker på Johan Glans som har en rätt kul monolog som delvis handlar om kossorna på Skansen.

Undrar om älgarna är likadana :-)

http://www.youtube.com/watch?v=gpxJhpofAPE

Om man gillar Johan Glans, viss säga. Jag gillar honom.