fredag, november 02, 2007

Full rulle i tomheten

Härliga dagar, vädermässigt. Vårvarmt och soligt, fast det är november. Men det är något som saknas i våra liv just nu: Pappan, J, maken, LOML är bortrest för att förkovra sig i Birmingham av alla ställen. Det är fasligt tomt. Mest för mig; Virvelvinden och Livia är väldigt upptagna av att hänga på Virvelvindens rum och bonda.

Det gäller att fylla dagarna med väsentligheter:

  • 7.30-9.30 någongång. Visa elkillen var elmätaren sitter (skulle underlättas av att jag själv visste var den är. Jag har hört rykten om att den kan sitta i källaren någonstans.)
  • Gå ut och handla mat med båda barnen. (Mycket färdiglagat blir det - speciellt till lunch. Dåliga Mamman.)
  • Gå hem till Virvelvindens farmor och dricka te. (Försöka koppla bort att det står porslinstrudelutter och kristallmojänger överallt i Livias klåfingerhöjd. Mantra: "Detgårsäkertbradetgårsäkertbradetgårsäkertbra")
  • Fixa en näringsrik och lätt- & snabblagad middag. (Exakt vad?)
  • Min och Virvelvindens högtidsstund på hela veckan: IDOL! (Christoffer rules.)

Jag gillar inte att vara gräsänka. Samtidigt så känns det lite futtigt att klaga på 3 dagar. Min pappa var sjökapten och borta ett halvår i taget. DET måste ha varit pest för min mamma (det var ju inte direkt roligt för mig och min bror).

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

NEEEEEEJ! Daniel rules!

Saltistjejen sa...

Oj! Jag brukar tycka det är jättehärligt ifall M ska vara bortrest ett par dagar. Helst inte längre än en vecka. Men upp till en vecka går jättebra!!!! :-)

Fast visst, jag har ju inga barn så det är säkert annorlunda??