måndag, november 26, 2007

Motvind och småkakor

Man ska tänka gott om sig själv, det är positivt och energigivande. Men det är viktigt att känna till sina svaga punkter. Av någon anledning tycker jag nu att det är dags att även ni känner till mina svaga punkter (om inte annat så för att jag då har svårare att bortse ifrån dem):


  • Jag har lätt att hänfalla åt melankoliskt tillbakablickande. Ältande, skulle nog J kalla det. Det finns inget positivt i det. På något sätt tror jag att jag kollar av om ett själsligt sår har läkt eller ej; oftast har det inte det. Eftersom jag pillar på det hela tiden.

  • Småkakor. Jag är en sucker på småkakor. Det blev en del över efter Livias tårtkalas. Än så länge. Det blir mycket häng i skafferiet. Ajsing, bajsning lilla Tanten!

  • Jag HATAR när det blåser. Verkligen hatar. Håret flyger i ansiktet på mig, det blir otäckt kallt och ordningen rubbas på ett irriterande sätt. Jag känner mig motarbetad och personligt förolämpad. Men - under över alla under - det här börjar lätta. Jag har nämligen begåvats med en liten ny person som ÄLSKAR att ha vinden i ansiktet. Hon bara skrattar. Det är (nästan - snart) så att jag glädjs med henne. Hon blir nog en seglartjej. Och det är ju faktiskt jag också någonstans hur märkligt det än kan låta. Det är väl på sjön det får blåsa.

  • När jag blir riktigt arg eller riktigt ledsen så kan jag inte prata. Jag säger fel ord utan rim och reson och utan inbördes sammanhängande betydelse. Väldigt irriterande för en verbal människa. Och förmodligen väldigt förvirrande för motparten.

  • Min kropp kan inte ta instruktioner. Säg att jag ska testa bågskytte - jättekul, verkligen. Det går inte så bra. Experten glider upp och säger hur jag ska hålla bågsträngen och att något finger ska ligga vid hakan och så vidare. Jag hör vad han säger men jag KAN INTE översätta det till motorik. Skumt. Jag har inte körkort.
Nog om detta. Nu vill jag att ni som kommenterar tar fasta på mina STARKA punkter. Tack.
:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

När du är arg har du i alla fall en del roliga ideér, som t ex att simma ut i vattnet och såga av pålarna som båthuset, som ägs av objektet för din irritation, står på ... Fast nu när man läser om din dåliga motorik inser jag att det blir svårt för dig att trampa vatten och såga samtidigt...synd.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Hej Brommabo! Du har inte sett mig riktigt arg! Det är få förunnat - typ bara J. Att såga simmandes går nog, bara ingen försöker ge mig instruktioner under tiden. Om det blåser måste vi nog dock avbyta operationen. För då måste jag sura. Kul kompis, va!?
:-)