tisdag, november 06, 2007

Östermalmstanten proudly presents: Gästskribenten

Vissa saker på Internet är beroendeframkallande - ett forum som jag hänger i, till exempel. Min favorittråd i det forumet handlar om barn - att vänta och att föda barn. Och själva anskaffandet/produktionen, svårigheter i konsten att bli gravid. I tråden finns en humoristisk stjärna vid "namn" Nenne. Hon är min gästskribent idag (saxat från tråden, givetvis med Nennes godkännande):

"Jag är sjukt trött på mina vänner som envisas med att säga att det är mina tankar som ställer till det för mig. Jag 'tänker fel'. 'Mental spärr'. 'Slappna av så ska du se att det ordnar sig'. 'Tänk på annat'. OK. Som att följande händer om man är för barnproduktionsfixerad:

1) ägget vägrar släppa och håller krampaktigt tag i foliklerna eller vad fan det heter, tills ägget förstår att det inte blir något nuppa på några dagar och lugnt kan segla ut i det mörka.

2) Ägget har redan släppt och märker till sin fasa att det stormar en massa spermier emot det, men känner då av denna önskan från moderkortet att man önskar att det bidde något, så det kastar ut spanska ryttare och retirerar snabbt tillbaka till utgångsläget alternativt smiter ut bakvägen och förintas bland tarmar och annat crap.

3) Spermierna känner av den hätska stämningen inuti och blir alldeles förvirrade, cirkulerar lite rädda utanför livmodertappen innan de bestämmer sig för att blöta ned sängkläderna och spela poker.

4) ägget och spermierna möts trots allt men pussar bara på kinderna och åker vidare åt var sitt håll utan att låtsas som någonting.

Kan min kropp alltså välja att INTE bli gravid pga att jag tänker så borde man ju använda det som preventivmetod."
citat Nenne

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

You go Girl!!!!!!!
Nenne! Såååå otroligt skönt inlägg!!! :-D :-D :-D

Och AM! Härligt att du låtit Nenne gästa din blogg! :-)

Anonym sa...

Hahahaha, den förtjänade verkligen en repris!