måndag, maj 26, 2008

Arga tanten rensar upp på dagisgården

Så fort jag klivit ut ur argatantengarderoben så fick jag börja jobba! Hugga tag i nackskinnet på två ondsinta 2,5-åringar som släpat i väg en jämnårig bort till vagnsgaraget för att puckla på honom med sina långspadar. "Fy!" skällde jag medan jag drog bort dem från offret. "Så får man inte göra, han tycker inte det är roligt!" (Den spadslagne grät, varför jag drog den slutsatsen.) "Man ska vara snäll!" tillade jag sedan. Argt.

Och sedan gjorde jag dagispersonalen runt hörnet uppmärksam på att det förekom misshandel och mobbing på området. Därefter tog jag mitt dammiga, men ej mörbultade, barn och gick hem.

Fullt upp för argatanten!

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Haha!!
bra att du städar upp på både gator och dagis!!! :-)
Det är en av de underfbaraste sakerna med att bli äldre. man KAN, VILL och FÅR bete sig sådär....! Man tar inte skit helt enkelt!!!! Det är j-gt skönt! :-)
Heja heja!!