tisdag, maj 20, 2008

Insikter en vanlig tisdag

När jag träffar på riktiga flörtkulor till män så kan jag inte låta bli att stilla önska och hoppas att deras fruar är likaledes ... lättsamma och utåtriktade. För terrorbalansens skull. Fast erfarenheten säger mig att det tyvärr alltför sällan är så.

Felparkerade bilar stör mig inte så mycket. Om de inte är av typen Maserati eller Lamborghini. Och står tvärs över övergånggställen eller dubbelparkerade på trånga, enkelriktade gator. På något sätt känns pajigt som ett bra ord för attityden att anse att ens 2-miljoner-kronorsbil har rätt att stå lite varstans.

Vem vet vilka polletter som trillar ner imorgon. Intressant att leva.

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hm, bra tisdagstankar...! :-)

Borsökna Östergård sa...

Jag är lättsam och uttåtriktad. Ohps...flirtig ibland också. Har alltid varit det. Gud förbjude. Man må göra sig till ibland för att må bra...eller nåt åt det hållet.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Ingen fara fru von Tän. Det är ju alls inte oss jag pratar om här.

Borsökna Östergård sa...

Det trodde jag inte heller. Du är en männska me integritet. Jag kände emellertid lite igen mig i beskrivningen, men kan leva med det :D

Anonym sa...

Kan inte annat än reflektera över att jag tycker att det är minst lika vanligt med den omvända situationen, dvs med en kvinna som är extrovert och en man som spelar en mer "försiktig" roll... precis som någon på denna tråd säger.

Undrar vilket som är vanligast?

Eller vad som skulle hända om kombinationen nyfiken/nyfiken fattade tycke för varandra.

Ibland undrar jag om inte en nyfiken kräver motsatsen för att få utrymme. 2 nyfikna resulterar antingen i en mycket spännande relation eller i fullständigt kaos.
Eller? Vad tror ni?

Anonym sa...

Två nyfikna (jag läser in två flirtiga) brukar nog sluta i kaos. Men varför har man behov av att vara flirtig...? Gängade några år med en kille av den typ som Ö-tanten beskriver. Vid ett tillfälle då han drabbades av plötslig insikt sa han att det aldrig hhandlade om sex eller särskild lust (han var skittrist i sängen) utan bara jakt, och främst bekräftelse, och när den var i hamn var det redan trist, men bara att fullfölja.

Terrorbalans ska inte underskattas. Hej hej från Karin

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Nä - det är förmodligen så att terrorbalansen i detta är just en flirtig och en mer tillbakadragen. Det verkar bara så ledsamt. Skulle ändå vara intressant att se vad som händer när två flörtkulor studsar tillsammans ett längre tag. Fast det är väl det de inte klarar av?

Anonym sa...

Jag tycker nyfikna är ett bättre ord än flörtkulor... Flörtighet tror jag handlar om bekräftelse, nyfikenhet är något annat, mer spännande.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Fast JAG pratar om just flörtkulor. Att vara nyfiken är något helt annat. Det är väl väldigt många som är det ... I min stora lilla värld.

Anonym sa...

Då är vi överens med andra ord. Men det var jag nog ganska säker på redan innan.. .det är ju det som är så bra!