tisdag, maj 27, 2008

Laddar inför EM ...

Bollen från fontänskan nedtagen (med en snygg bröstning, ner på knät och sedan som lim fram på högertån). Här är mina ”för 10 år sedan och 5 x 3 saker”:

10 år sedan?
Då var Virvelvinden knappt ett år … Jag var mammaledig och ägnade dagarna åt att strosa runt med mammagruppen nr 1. På ett sätt var jag rätt rofylld – trivdes utmärkt med att vara mamma till den lilla glada pojken. Det var han och jag (och mormor) mot världen. Jag hade ännu inte haft det våldsamma grälet med min svärfar. Jag hade börjat planera att ta min examen på hösten eftersom Virvelvinden fått dagisplats. Jag var hoppfull inför framtiden och dj-kligt snygg om jag får säga det själv. Fortfarande bara 28 år.

5 platser jag har bott på:
4 av 5 på samma adress … på Ö-malm. I en 2:a på nedre botten med egen ingång från gården. I en 7:a på femte våningen. Hemma hos Virvelvindens pappa (6 kvarter bort). I en 4:a på andra våningen. Och där jag bor nu – på tredje våningen. Just därför kallar vi oss familjen von Tre Trapp.

5 jobb jag har haft:
Dagisfröken. Expeditionsvakt på UD. Croupier. Webbredaktör. Copywriter.

5 saker jag ska göra i dag:
Färga håret. Komma ytterligare lite mer framåt i slutkorrekturet jag jobbar med. Äta lunch med en tjej jag träffat på nätet (DET lät väl spännande!). Gå på medeltidspjäsen i Virvelvindens skola. Gå ut och äta med mammorna i V:s klass (på En halv grek plus turk).

Bollen vidare till Livet mitt i livet!

------------------------------------------------

Tillägg för Intresseklubben. Hårfärgningen gick sådär. Glömde att läsa bruksanvisningen och missade att blöta håret innan. Försökte rädda det hela med blomsprutan men det blev nog vått och färg i fel ordning. Nåväl.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Vågar man be om ett färgprov? Fö var det skoj att läsa om din framfart hittills i livet...

Saltistjejen sa...

Oj Jag kom just på att du nog utmanade mig någongång för läääänge sedan. men jag ahr glömt vad det var. Måste kolla upp det. Ska se om jag kan anta utmaningen under veckan.
Kram!!

Borsökna Östergård sa...

Vad kul att du svarade på detta! Roligt att läsa vad du gjorde för 10 år sedan och vad du jobbat med...;)