fredag, maj 30, 2008

Segerns sötma x 3

1. Restaurangen har tagit bort krukorna (efter att jag återigen skvallrat för Bängen - och utlovat bildbevis)! Nu kan man gå på trottoaren! Lite lyxigt. Victory to the Upper East Lady!

2. Fick just sms av min vän Vackra Astrid. Hon födde en flicka i natt. Jag var helt säker på att det skulle bli just en flicka. En riktigt huvudvändande vacker flicka. En seger för mig, men hon fick högsta vinsten!

3. Idag skall jag bjussa Livet mitt i livet på vinnar-fika (den stora bildtexttävlingen som ni kanske minns). Så spännande att träffa smålandssyrran för första gången.

Idag är en vinnardag!

----------------------------------------------------

Senare:
Livet mitt i livet var supertrevlig och jättegullig och det kändes som vi redan kände varan. Således blev fin-fikat eftermiddagsdrinkar på Lisa på Torget och vi fick till och med vara ifred för kändisarna! Är bara lite orolig att hon inte kom hem till Sumpan ordentligt. Hon kan lika gärna - fortfarande - jaga cyklister, beväpnad med humrar. Puss på Louise!

7 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

...och DÅ går hon ut. Stannar inne annars. Förlorardagarna. puss och hälsa vinnaren från mig som är säker på att du fabricerade fram rätta svaret för att få träffa den du ville men det är helt ok och jag ÄR verkligen inte sur jag ÄR verkligen inte det men ha det bra och glassa och njut i dag ta er ett glas vi eller två vettja och busa till det ordentligt kram kram

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Puss och kram, Ankie! Jag går ut vaje dag - det är bara till ditt varma porrkontor jag inte vågar mig :-)

Yogamamma sa...

Hälsa Louise!

Anonym sa...

Jag kunde känna/smaka segerns sötma när jag nyss gick förbi "restaurangen" på väg till min lunch i parken.

Kan du även fixa gågatan vi så länge talat om?

Anonym sa...

Vad spännande ses för 1a ggn, det trodde inte jag! Ha en fin vinnardag- och kväll. Ses imorrn. Kram Karin

Peace in mind sa...

Gillar din tåga i fråga om civilkurage (kanske lite övermaga att kalla det så men...). Själv har jag minst två samtal till stadsdelsnämnden att ringa på måndag ang smärre förbättringar jag vill ha. Du är min hjälte, och värd allt vin hos Lisa!

Unknown sa...

Puss på dig också, och tack för i fredags! Du förgyllde min Stockholmsvistelse rejält, bara så du vet :-)