torsdag, maj 08, 2008

It's a dirty job, but someone's got to do it

Tantaloran kommer och hämtar en sirlig, stor och grön herdinnekorg som blev över efter Loppisen. Vi har sällskap över Ö-torg - hon och jag och korgen. Tantaloran visar sig vara en hejare på kändisar - såna där doldiskändisar (från näringslivet och sånt). Herregud - jag kommer aldrig våga gå ut igen. De vimlar ju! Vi knatar över torget med korgen. Börje Salming hägrar inne på Lisa. Givetvis. Vi kikar nyfiket in på alla blonda människor med stora solglasögon som lojt halvligger i loungen och sippar på vad som ser ut som daiquiris. "Herregud", undslipper jag mig. "Har inte folk jobb att sköta!?". Vi stretar vidare med vår sirliga gröna herdinnekorg med ett skirt band som vajar i vinden. (Osökt kommer jag att tänka på ett visdomsord jag läst hos fru von Tän: "Man ska inte kasta sten i egen kuvös". Eller hur det nu var.)

GLÖM INTE: Veckans höjdpunkt Donald Sutherland som mr Darling i DIRTY SEXY MONEY i kväll på kanal 5. Sitter klistrad som aldrig annars.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Njut så ikväll, Anna! Själv kan jag inte sluta le och ta studssteg fram när jag spelar min gladpoppiga CD-singel med E.M.D "Jennie - let me love you".

Låtom oss fröjdas
Lotta

Saltistjejen sa...

Haha!!! kan se dig framför mig med din vän och er herdinnekorg, spanandes på kändisar!!! haha! :-)

Unknown sa...

"Kasta spjut i radhus" ;-)

Åh, va jag saknar Stockholm nu när det är nästan-sommar! Om jag kommer upp typ sista eller näst sista helgen i maj, vill du ta en kaffe med mig då? Efter många om och men?

Anonym sa...

Var Björn Gustafsson lika söt som på teve? Karin, som måste skaffa kanal fem så att man inte missar Mr DS

Borsökna Östergård sa...

Fast det är sååå roligt. Att kasta sten ..nej, pil i egen kuvös. NOLL självinsikt kan vara uppfriskande! kram