måndag, maj 26, 2008

Yrkeslösa favoriter

Denna vecka är jag korrekturläsare. För detta lilla trevliga förlag: >>>. Samt logotypskapare för detta eminenta företag: >>>.

Nästa vecka ska jag vara författare och konstnär. I egen regi.

Jag vacklar således omkring i tillvaron utan egentlig och enhetlig yrkestillhörighet. Jag gillar ord, vissa ord mer än andra. Som TÅRTA till exempel. Ett mycket trevligt ord. När det gäller yrken så är mina favoritord: RENTIER, OLIGARK och FILANTROP. Måste nog gå in på arbetsförmedligens hemsida och se om de söker några såna!

Och som Nisse med pussens mamma lärt mig skriva i dag:
C U L8er

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Logotypskapare???
Hm, är inte det sådant som ingringar hur många miljoner som helst i kassan...? Man läser ju om de företag som sak "förnya loggan" och köper in tjänsten av någon konsult som tar hur mycket som helst för att göra en ful logga fulare...?!?!? ;-)
Låter som ett bra jobb!! :-D

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Fast det är ingen självklar karriärväg att först vara logotypskapare och sedan sluta som oligark ... Fast kanske filantrop?

Anonym sa...

Vad i hela friden är en rentier? Och varför finns inte copy writer med på listan..? ;-) M.EHR.

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Hörrnu M.EHR, jag tror du retas med rentieren!? Du vet mycket väl vad det är. Eller googla! Vafalls!
ouebbansvarig fanns heller inte med på listan ...