onsdag, maj 21, 2008

De senaste dagarna i bilder ... Tävling nu igen!

Nu får vi se hur listiga ni är. Om ni kan para ihop rätt bildtext med rätt bild?

A
B
C
D
Bildtexter att välja bland:
1. Nu gnistrar den!
2. Trilskande accessoar - redo för inlämning på korrektionsanstalt
3. Nu funkar den!
4. Men vart tog den medeltida kungabrodern vägen? Lämnade detta och drog ...
Tävlingen pågår idag och imorgon. På fredag utses vinnaren!
(Vinsten anpassas efter vinnarens identitet. Juryns beslut går ej att överklaga. Det är tveksamt om famljemedlemmar får tävla - hör du det, J?)

10 kommentarer:

Unknown sa...

1-C
2-D
3-A
4-B

Håller tummarna! ;-)

Borsökna Östergård sa...

1 - C
2 - B
3 - A
4 - D

puss! ;D

Anonym sa...

C B A D (och det gissade jag innan såg Ankans svar, så är detta svar rätt vinner den bloggbävern, finns det ett andra pris?) Karin

Anonym sa...

Vid all tveksamhet så väljer jag att tolka det som positivt.

Eftersom formuleringen "det är tveksamt..." användes kastar jag mig natuligtvis hejdlöst in i tävlingen!

Mitt svar är;
1 - C
2 - D
3 - A
4 - B

Men eftersom jag inte hann först så erkänner jag mig besegrad av "Livet mitt i livet".
Jippie

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Hmmm - intressanta svar.

Bloggbävern var ett kul ord - tack Karin! Inga andrapriser i denna tävling. Vinnare är det enda som räknas.

Min familjemedlem blir eventuellt diskvalificerad emedan han inte kan stava sitt smeknamn rätt - Jippi ska det vara.

Jag vill ha fler innovativa tävlingssvar! Hejaheja!

Uttrycksrum sa...

Klurigt. Jag tror att alla svaren hänför sig till översta bilden.

Anonym sa...

Här kommer ett inovativt svar!?
A-2
B-1
C- 3
D-4
/ A i Långbroparken

Unknown sa...

Du är ju inte lätt att tillfredställa!
Kreativitet?

Jag tycker att jag ska vinna!
Jag, jag, jag!
Så det så.
Snälla, snälla, snälla?
Vill!
Jag!
Snääääällaaaaa?

Du är min favoritbloggare!
Alla kategorier.

Jag är ju din låtsas-lillasyster!

Såvida inte det innebär att jag räknas som familjemedlem och därmed inte får tävla...?

Hmm, nu blev det klurigt.

Uttrycksrum sa...

Jag är helt säker på att jag gissat rätt.

Anonym sa...

Banne mig, jag tror att jag måste revidera mitt tidigare lämnade svar. Tyvärr så kommer det inte att göra mig särskilt unik med allt vad det innebär av minskade vinstchanser. Men jag håller med "Nyfiken på vad ett liv...". Helt rätt och definitivt mest innovativt! Solklar vinnare!